القائمة الرئيسية

الصفحات

أخر الاخبار

"إكس مراتي" يكسر حاجز الـ 83 مليون جنيه ويكتسح دور العرض!

"إكس مراتي" يكسر حاجز الـ 83 مليون جنيه ويكتسح دور العرض!


 خبر حصري عن فيلم "إكس مراتي" اللي قام ببطولته النجوم هشام ماجد، أمينة خليل، ومحمد ممدوح تايسون، الفيلم ده نجح بشكل كبير وحقق إيرادات ضخمة بتعدي 83 مليون جنيه، وده رغم إنه لسه شغال في السينمات لحد دلوقتي.


السبب ورا النجاح الكبير ده بيرجع للقصة المشوقة والمختلفة اللي خطفت انتباه الجمهور من أول ما نزل الإعلان عن الفيلم. غير كده، الأبطال اللي ليهم قاعدة جماهيرية كبيرة زي محمد ممدوح، أمينة خليل، وهشام ماجد، كلهم كانوا عامل أساسي في جاذبية الفيلم. كمان المخرج معتز التوني اللي دايمًا بيقدم كوميديا خفيفة وبتعلق في ذهن الجمهور، كان ليه دور كبير في نجاح الفيلم. الجدير بالذكر إن التوليفة دي جت من تأليف أحمد عبد الوهاب وكريم سامي، اللي قدروا يمزجوا بين الكوميديا، الأكشن، والدراما في عمل واحد.


هشام ماجد في تصريح خاص لـ "اليوم السابع" قال إنه سعيد جدًا بتجربته في الفيلم ده، وإنه كان مختلف عن الأفلام اللي قدمها قبل كده. هشام أوضح إن سبب موافقته على الفيلم يرجع لعدة عوامل زي المؤلفين أحمد عبد الوهاب وكريم سامي اللي شايفهم مميزين، بالإضافة للمخرج معتز التوني اللي بيقدّم شغل بيعجب الناس، وكمان وجود محمد ممدوح وأمينة خليل اللي أضافوا كتير للعمل.


عن أصعب جزء واجه هشام أثناء التحضير للفيلم، قال إن تحضير شخصية الدكتور النفسي كان تحدي كبير. عشان يبقى مقنع للمشاهدين، اتواصل مع دكتور نفسي صاحبه، واتعلّم منه مصطلحات وتفاصيل الشخصية، لكنه أكد إن الفيلم في النهاية كوميدي.


هشام كمان عبّر عن سعادته بالتعاون مع محمد ممدوح اللي بيعتبره صديق شخصي، وكمان مع أمينة خليل اللي كان الفيلم ده أول تعاون بينهم، وأثنى على التزامها وتفانيها في دورها وإضافتها لتفاصيل كتير للشخصية.


هل اعجبك الموضوع :

تعليقات